dimecres, 18 de juny del 2014

REINA PER AVUI, NOMÉS

AGNÈS ARMENGOL I ALTAYÓNomés avui, per un dia, per unes hores, ja em conformaria, voldria ser reina. Això sí, sense corona ni tron, si no és molt demanar, em trobaria més còmoda. Una mica més arregladeta no m'aniria malament, però sense operacions d'estètica, ni parlar-ne. I per què, Agnès, per què aquesta fal·lera de la reialesa?

He pensat que potser, si fos reina, només avui, reuniria els representants dels diferents sectors socials del trencaclosques Espanya i els escoltaria, sense prejudicis arbitraris i interessats, per a saber quines propostes farien per a sortir de la crisi d'una manera efectiva i real. I, com que seria la reina, potser s'ho prendrien seriosament i podríem aplicar-ne les més assenyades, és clar.  

Si només per avui fos reina, en el terreny de les nacionalitats, intentaria convèncer els caps dels partits polítics que el millor seria fer possible que aquelles nacions que ho volguessin poguessin exercir la democràcia, com toca, i decidir si volen ser un estat independent. I, com que seria la reina, potser em farien cas, i Catalunya podria votar el seu futur el 9 de novembre.



Si pogués ser la reina, només per avui, reuniria jutges i fiscals de provada honestedat, suposo que en trobaria alguns, i pensaríem plegats quines mesures correctives podríem aplicar per a reinserir els corruptes que han malbaratat els diners dels contribuents i la fama de les institucions. I, com que seria la reina, potser estarien per la labor, no?  

I, encara, si fos reina per uns moments, demanaria perdó, de debò, per totes aquelles actuacions indignes del meu rang que han portat al descrèdit absolut de la institució que represento i d'altres que s'hi relacionen. I potser, com que seria la reina, em donarien l'oportunitat de treballar per una societat millor, no des de la superioritat d'una cadira alta, sinó des de la feina ben feta d'un colze a colze que no sap de privilegis. Només que, llavors, si això es donés, deixaria de ser la reina... I crec que no em faria res. Però, és clar, això passaria si jo, només per avui, fos reina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada